پیامبر رحمت

باران رحمت خدا همیشه می بارد، تقصیر ماست که کاسه هایمان را بر عکس گرفته ایم!

پیامبر رحمت

باران رحمت خدا همیشه می بارد، تقصیر ماست که کاسه هایمان را بر عکس گرفته ایم!

پیامبر رحمت

ای نام تو جانبخش تر از آب حیات

محتاج تو خلقی به حیات و ممات

از بعثت انبیا و ارسال رسل

مقصود تو بودی، به جمالت صلوات

بایگانی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۴ اسفند ۹۳، ۰۰:۰۱ - ناصر طالب زاده mer30


در پی اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی «شارل ابدو» جمعی از چهرهای فرهنگی سیاسی و ورزشی کشور این حرکت را محکوم کردند.

*هیچ مسلمانی توهین به مقدسات را نمی‌پذیرد
 
 
حمید سوریان، امید نوروزی و احسان لشکری قهرمانان کشتی کشورمان به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام واکنش نشان دادند و این اقدام موهن را محکوم کردند.
 
حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی جهان نیز به توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام واکنش نشان داد و گفت: هیچ مسلمانی توهین به مقدسات را نمی پذیرد و به عنوان یک مسلمان، این حرکت را محکوم می کنیم.
 
سوریان اضافه کرد: از کودکی به ما یاد داده اند که به هیچکس توهین نکنیم و به نظرم هیچ مسلمانی نه به مقدسات کسی توهین می کند و نه اهانت را می پذیرد. 
 
امید نوروزی، دیگر قهرمان کشتی کشورمان هم تاکید کرد: من نمی دانم دست‌اندرکاران این نشریه به چه دلیل به خود اجازه می دهند که به مقدسات ما توهین کنند اما ما مسلمانان توهین به پیامبرمان را نمی پذیریم.
 
احسان لشکری قهرمان کشتی فرهنگی کشور نیز در واکنش به این اقدام گفت: دین ما دین مهربانی است و آنها با توهین به پیامبر ما می خواهند خودشان را معروف کنند؛ ولی این توهین ها جز کوچک شدنشان، چیزی برای آنها ندارد.
 
نشریه فرانسوی شارلی ابدو روز گذشته با انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام(ص) در صفحه اول و با تیتر «من شارلی هستم» در سه میلیون نسخه به روزنامه فروشی های فرانسه راه یافت.  هفته گذشته در جریان سه روز اقدامات خشونت بار که با حمله افراد مسلح به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس صورت گرفته بود، 17 نفر کشته شدند که شماری از کشته شدگان کاریکاتوریست ها و اعضای تحریه این نشریه بودند.


* نباید بگذاریم به بهانه تروریسم به پیامبر اسلام توهین کنند

 

محمدرضا راه‌چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی ضمن محکومیت هر نوع اهانت و بی‌حرمتی به مقدسات عنوان کرد: بی حرمتی به ساحت مقدس هر دینی، امری خلاف اخلاق است؛ به ویژه دین مبین اسلام که خاتمه دهنده و تکمیل کننده باقی ادیان الهی است. اهانت به پیامبر عظیم الشان اسلام از سوی هر نشریه باید محکوم شود و افرادی که دست به چنین اقدامات متوحشانه و بدوی می زنند باید در چارچوب قوانین آن کشورها شدیداً مورد ماخذه قرار گیرند.
 
دبیر کل حزب وحدت ملی در ادامه افزود: امیدوارم این اقدامات از طریق کنفرانس اسلامی به طور جد پیگیری شود و تمام هتاکان به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام به مجازات عمل‌شان برسند.
 
وی در پایان ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در فرانسه عنوان کرد: زمانی که جامعه ما یک جامعه مدنی است و اسلام، دین مهربانی و رفعت است؛ باید درست ترین تصویر را از جامعه اسلامی بروز دهیم. مسلمانان جهان باید این عمل را محکوم کنند. ما نباید بگذاریم رفتار تروریستی عده‌ای تند رو، افراطی و اسلام ستیز باعث شود تا به بهانه تروریسم به پیامبر اسلام توهین کنند.
 
 
*امیدواریم شاهد آخرین اقدام نشریات غربی در توهین به اسلام باشی
 
لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار کاریکاتور موهن در نشریه فرانسوی گفت: این اولین بار نیست که نشریات غربی اقدام به توهین به پیامبر اسلام می کنند اما امیدواریم که دیگر درس گرفته باشند و این آخرین اقدام آنها باشد. 
 
افتخاری تاکید کرد: این حرکت فرانسه ثابت می کند که غربی ها در تمامی عرصه ها، چه در مذاکرات و چه در تحریم ها و حتی کاهش قیمت نفت که حاصل همفکری همه استکبار است، به نتیجه نرسیده اند و این اقدامات نشان دهنده عجز و شکست غرب در این اتفاقات است. غرب با این کار می خواهد توجه آن بخش از جهان که به این مسئله معطوف نیست را هم به این حوادث جلب کند. 
 
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کسانی که آزاداندیش هستند به خوبی می توانند تشخیص بدهند که این اقدامات، اقدامات عاجزانه ای ست که خود آنها را وادار می کند که پژوهش کنند و پی به واقعیات ببرند. مطلوب ما هم این است که آنها به راه راست هدایت شوند و به واقعیت پی ببرند. قرآن کریم هم در این رابطه می گوید وقتی راه به جایی نبردند، دست به تهمت و افتراق و دروغ خواهند زد.
 
لاله افتخاری با اشاره به وظیفه جامعه جهانی در برخورد با این اقدامات گفت: از یک طرف وظیفه است که با آنها برخورد شود؛ چه جوامع بین المللی که آزادی بیان در چارچوب پذیرفته شده آن را پیگیری می کنند، چه نخبگان و صاحب نظران برجسته دنیا، همه باید به این مسئله واکنش نشان دهند. کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان همبستگی کشورهای اسلامی هم باید نسبت به این اتفاق موضع داشته باشند و هر چه بیشتر در همبستگی مسلمانان جهان در حمایت از اسلام و پیامبر عظیم الشان و قرآن کریم تلاش کنند. بنابراین انتظار می رود که همه دنیا در یک حرکت جمعی و با قدرت وارد این عرصه شده و با این اقدامات مقابله کنند تا پیشگیری از اقدامات احتمالی شبیه به این در آینده هم بشود. 
 
وی افزود: کشورهای اسلامی باید کشورهایی از جمله فرانسه که در جهت اهداف استکبار جهانی حرکت می کنند را بایکوت کنند؛ یا آنها را به راه بیاورند و یا آنها را از چرخه کاری کشورهای اسلامی حذف کنند. کشور اسلامی که نسبت به توهین مقدسات اسلامی واکنش نشان ندهد، اسلامی نیست.
  
افتخاری با اشاره به واکنش موثر برای مقابله با چنین اتفاقاتی تشریح کرد: امیدواریم واکنش مردم مسلمان دنیا به این توهین، باعث بیداری مسئولان این کشور و در نتیجه اصلاح برخی قوانین این کشور بشود. ما باید روشنگری کنیم. ما اقدامات تروریسی را محکوم می کنیم. خود ما از بزرگترین قربانیان تروریسم هستیم و از ابتدای انقلاب ما زنان و کودکان و مردانی که شهدای ترور بودند را داشتیم. ترور، کودک و زن و مردم نمی شناسد و ما ترور را محکوم می کنیم. اما نسبت به احقاق حقوق تمامی ادیان الهی مخصوصاً مسلمانان که در فرانسه تعدادشان کم نیست هم کوتاه نخواهیم آمد.
 

 
*توهین‌کنندگان به ادیان الهی به هیچ دین و آیینی پایبند نیستند
 
حبیب کاشانی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اقدام نشریه شارلی ابدو به توهین به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام گفت: توهین کنندگان به ادیان الهی اگر به خدا اعتقاد داشتند این گونه به مقدسات توهین نمی‌کردند و این افراد به هیچ دین و آیینی پایبند نیستند.
 
کاشانی تاکید کرد: کسانی که به خود اجازه داده‌اند به بهانه آزادی دست به چنین اقدامی بزنند، بدانند که این کارها جز رسوایی سودی برایشان نخواهد داشت.
 
این رزمنده دفاع مقدس افزود: دین اسلام بیش از یک میلیارد نفر پیرو دارد و توهین به پیامبر این دین، خاتم الانبیا، گناه بسیار بزرگی است که بخشودنی نیست. هیچ مسلمانی و هیچ انسان آزاده ای حاضر نیست این گونه رفتارها را بپذیرد و تحمل کند. مسلمانان نه تنها به هیچ دین و آیینی توهین نمی کنند، بلکه همواره از تمام ادیان الهی به بزرگی یاد می کنند و جز تکریم با کسی رفتار نمی کنند.
 
حبیب کاشانی با اشاره به واکنش سایر مسلمانان به این اتفاق افزود: این حرکت که ناشی از حماقت عده ای جاهل در یک نشریه غربی است، باید محکوم شود و مسلمانان با وحدت و همبستگی نباید بهانه به دست این چنین افرادی بدهند که بخواهند به دین اسلام توهین کنند.
 
*انسان‌های آزاده پیرو ادیان الهی این اقدام را محکوم می‌کنند
 
بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال تهران و عضو هیئت رئیسه شورای المپیک آسیا در واکنش به اقدام وهن آمیز و زشت نشریه فرانسوی شارلی ابدو گفت: انسان های آزاده پیرو ادیان الهی این اقدام را محکوم می کنند و اگر حضرت عیسی و موسی هم امروز حضور داشتند از این اقدام به خشم می آمدند.
  
افشارزاده تاکید کرد: هیچ انسان آزاده‌ای توهین را برنمی تابد و ما مسلمانان و دیگر پیروان ادیان الهی، نباید نسبت به این اقدامات ساکت بمانیم. چرا که توهین به پیامبر اسلام، توهین به پیروان دین اسلام است.
 
*در ماجرای فرانسه ردپای صهیونیست‌ها دیده می‌شود
 
امیر محبیان از چهره‌های برجسته دو دهه اخیر روزنامه‌نگاری ایران و از تحلیل‌گران صاحب سبک با اشاره به انتشار کاریکاتور اهانت آمیز به پیامبر اسلام در نشریه شارلی ابدو و اتفاقات پس از آن در فرانسه گفت: به نظر می رسد علی‌رغم وجود پدیده ای که ظاهراً مبین یک اقدام تروریستی در فرانسه بوده در پس پرده و در لایه های عمیق‌تر توطئه حساب شده ای وجود دارد که نشان می دهد در ماجرای فرانسه ردپای صهیونیست‌ها دیده می شود. 
  
وی در ادامه افزود: آن‌ها با تخریب چهره اسلام و مبادرت به گروگانگیری در یک مغازه یهودی تلاش کردند یهودیت را جریانی مظلوم نشان دهند. صهیونیست‌ها همچنین به دنبال تنبیه کردن فرانسه به خاطر به رسمیت شناختن فلسطین بودند.
 
*نمایندگان مجلس اقدام نشریه شارلی ابدو را محکوم کردند
 
مهدی دوات گری- عضو  کمیسیون امنیت ملی مجلس
 
منشور حقوق بشر احترام به ادیان الهی را بر همه ملت‌ها و دولت‌ها واجب کرده است. توهین و تعرض به کاملترین دین هیچ توجیهی ندارد و نظر حقوق بین‌الملل نیز محکوم است. جهان اسلام باید با اتحاد، انسجام، وحدت و همدلی در برابر اینگونه تجاوزات ایستادگی کند.
 
جواد جهانگیرزاده- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس
 
محکوم کردن این اقدام شنیع نشریه فرانسوی وظیفه‌ای است که بر عهده تمام مسلمانان نهاده شده است. اسلام دین محبت و عقلانیت است و با هرگونه خشونت ناسازگار است. این مسئله را هم می‌توان در سیره پیامبر رحمت این دین الهی مشاهده کرد.
 
عوض حیدرپور – عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس
 
بر تمام جهانیان ثابت شده که اسلام و مسلمانان همواره بر آرامش و محبت و اعتدال تاکید داشته‌اند و همواره این دین، جنگ‌آوری و رفتار خشونت‌آمیز را محکوم کرده است.
 
محمد صالح جوکار – عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس
دشمن گمان می‌کند که اینگونه اقدامات مسلمانان را دچار چالش خواهد کرد اما این در حالی است که چنین رفتارهایی اتفاقا موجب می‌شود مسلمانان وحدت بیشتری در برابر غرب داشته باشند.
 
سید حسین نقوی حسینی- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس
 
این اتفاق در کشوری رخ داده که روسای آن ادعای آزادی و دموکراسی دارند، اما هیچ بویی از انسانیت، حقوق بشر و دموکراسی نبرده‌اند. اگر اندکی شعور در آن‌ها وجود داشت می‌دانستند که توهین به پیامبر بیش از یک میلیارد مسلمان جهان چه معنای زشتی دارد.
 
منصور حقیقت پور- عضو کمیسیون امنیت ملی
 
بدون شک این اقدام صورت گرفته توسط نشریه فرانسوی در ادامه همان تاکتیکی است که فرانسوی‌ها با نفوذ به گروه‌های تروریستی و خط دادن به آن‌ها انجام داده‌اند.
 
جعفر قادری – عضو کمیسیون بودجه
دولت‌های غربی با هدف جلوگیری از مسلمان شدن شهروندان خود، سعی می‌کنند که بر موج نفرت از اسلام بیفزایند. در همین راستا متأسفانه در فرانسه این اسلام‌ستیزی بیش از سایر کشورهاست.  
 
عباس فلاحی باباجان- عضو کمیسیون عمران
 
برای این مصیبت باید خون گریست. امروز ارزش‌ها و خطوط قرمز یک دین و پیامبر یک امت مورد اهانت قرار گرفته و غیر قابل گذشت است. قانون بین‌الملل باید هر چه سریعتر با مسببان این ماجرا برخورد کند.
 
محمد سلیمانی – عضو کمیسیون صنایع
 
توهین به اعتقادات بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون انسان نکوهیده است و غرب امروز به دنبال بسترسازی برای افزایش تروریسم و اسلام‌هراسی هستند. کاری که این نشریه انجام داده و کاری که تروریست‌ها صورت دادند دو روی یک سکه هستند.
 
موید حسینی صدر – عضو کمیسیون صنایع
 
تمام خوبی‌ها و زیبایی‌هایی که امروز در سراسر جهان وجود دارد، آموزه‌هایی است که در تعالیم پیامبر اسلام و هر شر و پلشتی که در دنیا صورت می‌گیرد توسط کسانی است که از اسلام فاصله داشته‌اند. آن‌هایی که به پیامبر این دین رحمت توهین کرده‌اند به هیچ عنوان با تعالیم دین اسلام آشنا نبوده‌اند و باید مورد آموزش و تعلیم قرار گیرند.
 
ایرج ندیمی – عضو کمیسیون اقتصادی
احترام به ادیان الهی جزو الزامات حقوق بشر است و هرگونه توهین به پیامبران الهی محکوم بوده و بی‌واکنش نخواهد ماند.
 
غلامرضا اسدالهی- عضو کمیسیون بودجه
 
تعلیمات اسلام هیچ‌گاه بر اساس خشونت نبوده و اقدامات صورت گرفته در فرانسه نیز به جز یک بازی سیاسی برای ادامه پروژه اسلام هراسی نیست.
 
موسی الرضا ثروتی- عضو کمیسیون بودجه
 
دشمن امروز دست روی نقطه ضعف مسلمانان گذاشته و قصد دارد تا با چنین تحرکاتی، مسلمانان را جریحه‌دار کرده و از اقدامات بعدی سوء استفاده کند. اما مسلمانان باید با اتحاد خود این گونه اقدامات را محکوم کنند.
 
حسین امیری خامکانی – عضو کمیسیون انرژی
 
این اقدام در راستای اسلام هراسی است که متاسفانه گروهک‌هایی مانند داعش آن را ترتیب دادند. این توهین مسلمانان را آزرده خاطر کرده و طرف مقابل نیز به دنبال بر هم زدن آرامش مسلمانان است.
 
نوذر شفیعی – عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس
 
غربی‌ها ضمن ترغیب تندروهای تروریست، این جنایات را به اسلام و مسلمانان نسبت می‌دهند و از این فضا جهت تشدید اسلام ستیزی بهره می‌برند.
 
مهدی سنایی – عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس
 
هر چند برخی از شخصیت‌های اروپایی اعلام کرده‌اند که این ماجرا ربطی به اسلام ندارد اما بازهم فرانسوی‌ها قصد دارند تا این اقدام را به نام مسلمانان تمام کنند تا از این طریق به اهداف شوم خود دست یابند.
 
میر قسمت موسوی- عضو کمیسیون آموزش
 
غیر از این هم نمی‌توان از غرب انتظار داشت چون آن‌ها امروز از نفوذ اسلام و آموزه‌های پیامبر به اروپا هراس پیدا کرده‌اند.
 
عباس‌علی منصوری آرانی- عضو کمیسیون امنیت ملی
تاسیس انقلاب ایران، اسلام ناب محمدی را در دنیا جاری کرد و اسلام آمریکایی که غرب سعی داشت در کشورهای اسلامی پیاده کند را از بین برد. این تحرکات بعد از انقلاب ایران نیز افزایش چشم‌گیری داشت و به همین دلیل است که امروز دشمن این سناریو را به عنوان پازلی جدید از بازی سیاسی خود علیه مسلمانان به خصوص کشور شیعه ایران قرار داده است.
 
احمد بخشایش اردستانی- عضو کمیسیون امنیت ملی
 
کی شود دریا به پوز سگ نجس. اسلام دریاست و رسالت پیامبر نیز دریاست و با این گونه اقدامات نه شان اسلام تغییر می‌کند نه جایگاه رسول گرانقدر آن.
 
عزت الله یوسفیان ملا- عضو کمیسیون بودجه
 
غرب همواره سعی داشته با این گونه اقدامات از طریق کاریکاتورها و فیلم‌های هالیوودی و ... و صرف هزینه‌های چندهزار میلیاردی، دست به برهم زدن وجهه اسلام در دنیا بزند که جلوی رسیدن حقایق اسلام به مردم جهان را بگیرد. امروز جهان تشنه معرفت و حقیقت است و غربی‌ها از همین مسئله ترسیده‌اند.
 
احمد توکلی
 
افراطی‌گری نتیجه روحیه سلطه‌طلبی است و وقتی غربی ها بر خلاف ادعاهای خود عمل می‌کنند، به دیگران هم اجازه می‌دهند تا مانند خودشان عمل کنند.
 

*غرب با این کار می‌خواهد بر شکست‌های خود سرپوش بگذارد

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ناتوانی غرب در پیش برد اهداف سناریوی اسلام هراسی گفت: غرب با این اقدامات خود نشان داد، در اجرای سناریوی از پیش طراحی شده خود مبنی بر تحریف افکار عمومی و اسلام هراسی ناموفق بوده است و می‌خواهد با این حرکات، بر شکست‌های خود سرپوش بگذارد.
  
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: مشخص نیست وقتی همه مسلمانان حمله تروریستی به دفتر این نشریه را محکوم کرده‌اند، توهین به پیامبر عظیم الشأن اسلام، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ آیا جز این است که جامعه غرب بعد از شکست‌های استراتژیک خود در اسلام ستیزی، می‌خواهد با این کار افکار عمومی را منحرف کند؟
  
ناصحی با اشاره به سوابق این چنین اقداماتی در غرب یادآور شد: در گذشته هم اتفاقاتی نظیر انتشار کاریکاتورهایی موهن در جوامع غربی سابقه داشته است و سلطه‌طلبان در این زمینه کارنامه سیاهی دارند.
  
حجت الاسلام ناصحی در پایان ضمن محکومیت انتشار کاریکاتور موهن در نشریه فرانسوی گفت: ما با هرگونه توهین به مقدسات و عقاید مخالفیم و به شدت چنین اقداماتی که با هدف تخریب اسلام در نگاه جامعه جهانی انجام می‌شود را محکوم می‌کنیم.
 
*نباید پاسخ کاریکاتور موهن را می‌دادیم
 
جواد علیزاده پیشکسوت کاریکاتور کشور در رابطه با اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام گفت: یک کاریکاتوریست حرفه‌ای، تحلیل‌گر است، اندیشمند است، صاحب فکر است و به دنبال راه حلی برای مشکلات می‌گردد. کاریکاتوری که این نشریه آن را منتشر کرد، هیچ یک از ویژگی‌های اصلی کاریکاتور را نداشت؛ پس به راحتی می‌توان گفت نام این طرح اصلا نمی‌توان کاریکاتور گذاشت. نقاشی کودکانه‌ای بود، تنها به این بهانه‌ که حرمت شکنی کند. چه کسی است که حرمت شکنی، آن هم حرمتی با این عظمت را محکوم نکند.
  
سردبیر ماهنامه طنز و کاریکاتور تاکید کرد: از آن طرف واکنش تروریستی که انجام شد هم قابل دفاع نیست. به ویژه اینکه کسانی در این حمله تروریستی کشته شدند که بعضاً هیچ ارتباطی با این کاریکاتور نداشتند. از اساس به عقیده من شیوه مواجه با یک حرکت این چنینی که عنوان فرهنگی را به خودش داده، پاسخ به روش فرهنگی است.
  
علیزاده در رابطه با واکنش مسلمانان به این اهانت گفت: بر اساس قوانین موجود کشور فرانسه این نشریه عمل خلاف قانون انجام نداده است؛ بر اساس آزادی بیان حرفی را عنوان کرده است. ما هم باید در زمین آنها و با قوانین آنها بازی کنیم. ما باید پاسخ این کاریکاتور را می‌دادیم و طرف مقابل هم بر اساس قانون مطبوعات مجبور به انتشار پاسخ ما بود و اگر چاپ نمی‌کرد متخلف شناخته می‌شد و ما به سادگی می‌توانستیم از مراجع قانونی وارد عمل شویم.
  
این پیشکسوت تصویرگری اضافه کرد: با این کار، در دنیا هم تصویر بسیار متمدنانه‌ای از ما منتشر می‌شد. و بر خلاف چهره‌ای که اسلام ستیزان و اسلام‌گرایان افراطی در حال ساختن آن هستند می‌توانستیم تصویر واقعی از تمدن‌مان به دنیا نشان دهیم.
 
گفتنی است جواد علیزاده، دارنده مقام نخست کاریکاتور چهره در جشنواره آنگلت فرانسه و نشان لیاقت سازمان ملل در سال ۱۳۹۰ است. وی هم اکنون سردبیر ماهنامه طنز و کاریکاتور است که امسال، وارد بیست و ششمین سال انتشار خود شده است.
 

*اهانت به پیامبر اسلام، حرکتی غیر انسانی، غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای بود

 

پناه‌بر خدا رضایی هنرمند فیلم‌ساز کشورمان در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام گفت: سال‌هاست که دین ما، پیامبر ما و رفتار ما مورد بدترین اهانت‌ها قرار گرفته و ما همیشه به آن پاسخ جدی نداده‌ایم.
 
وی واکنش هنرمندانه را موثرترین پاسخ به این اهانت‌ها دانست و گفت: یکی از جدی‌ترین رسالت هنرمندان و بیشتر از آن‌ها، مدیران فرهنگی کشور ما پاسخ مناسب به این قبیل اقدامات فرهنگی است. دشمن ما به خوبی می‌داند که امروز رسانه از چه ابعادی برخوردار است و چه اثرگذاری دقیقی دارد. این همان چیزی است که ما باید از آن برای دفاع از خودمان و شناساندن درست فرهنگ اسلامی بهره ببریم. مدیران فرهنگی باید از جوابیه‌های درست و هنرمندانه در برابر این هجمه‌ها حمایت کنند. چون پاسخ یک حرکت فرهنگی را باید از راه فرهنگ داد.
 
این سینماگر جوان در ادامه ضمن تقبیح جنایات تروریستی فرانسه گفت: دین ما دین مهربانی است. حضرت پیامبر زمانی که در کوچه‌های مکه و مدینه مورد بی حرمتی و هتاکی قرار می‌گرفت با مهربانی پاسخ می‌داد. اگر ما هم مسلمانیم الگوی‌مان باید پیامبرمان باشد. زمانی که ما به طور واضح، روشن و موثر پیامبرمان و دین‌مان را به دنیا معرفی نکنیم، هر حرکتی را می‌توانند به ما نسبت دهند؛ چه رسد به این اقدامات اخیر که واقعا از طریق اسلام گرایان افراطی صورت پذیرفته است. در هر حال ما باید بدانیم که جواب فیزیکال و تروریستی همیشه جواب عکس می‌دهد و جواب فرهنگی است که ماندگار، اثر گذار و همیشگی است.
 
*اقدام‌ نشریه‌ فرانسوی سرآغاز دور جدید اسلام‌گرایی در اروپا خواهدبود
 
 پرویز سروری نماینده شورای شهر تهران با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی شالی ابدو گفت: متاسفانه غرب در پرده دیگری از سیاست‌های ضداسلامی و ضد انسانی خود بار دیگر قلب تپنده مسلمانان جهان یعنی پیامبر رحمت و مهربانی را هدف قرارداده است.
 
سروری با مشابه در سال‌های اخیر و همزمانی اقدام هتاکانه اخیر با رشد گروه‌های تروریستی افراطی به نام مسلمانان در منطقه این حوادث را بخشی از پازل بزرگ اسلام هراسی غرب ارزیابی کرد و گفت: هر چقدر اسلام و مسلمانان و البته اکثریت مردم دنیا به دنبال همزیستی مسالمت‌آمیز فرهنگی میان همه ادیان الهی و توحیدی هستند اقلیتی که اختیار نظام رسانه‌ای غرب را بر عهده دارند به دنبال اختلاف تشنج و دشمنی میان مردم دنیا هستند.
 
نماینده شورای شهر تهران هم‌چنین عشق و محبت مسلمانان به وجود مقدس پیامبر اعظم را ابدی و فزاینده دانست و گفت: همه مسلمانان جهان در یک نقطه نورانی و پربرکت یعنی عشق و علاقه به حضرت محمد(ص) وحدت و اتحاد دارند و این موضوع می‌تواند اختلافات و افتراق‌هایی که در سال‌های اخیر در میان امت اسلامی رشد کرده را به وسیله دشمنان بی‌خرد امت اسلامی کاهش دهد.
 
سروری با بیان اینکه اسلام دین رحمت و پیامبر، پیام‌آمد مهربانی است و اسلام با خشونت کور و بی‌منطق مخالف است، گفت: همه مسلمانان جهان خشم مقدس و اسلامی خود را از این اتفاق زشت و نکوهیده در سینه حبس می‌کنند و اما این موضوع انگیزه بسیار قوی در همه ما ایجاد خواهد کرد تا اسوه اخلاق و مهربانی همه تاریخ بشریت را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنیم.
 
نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر در پایان گفت: بدون شک این اتفاق تلخ و غم‌انگیز سرآغاز دوره‌ای نورانی و بسیار با شکوه از رواج اسلام‌گرایی در جهان به خصوص اروپا با محوریت عشق به حضرت رسول اکرم خواهد بود، چرا که مظلومیت پیامبر از یک سو و انگیزه تحریک شده مسلمانان برای شناسانده پیامبر به جهانیان روند فزاینده‌ای از آشنایی مردم کشورهای غربی و بلکه تمام دنیا با این شخصیت آسمانی ایجاد خواهد کرد.
۹۳/۱۱/۱۸ موافقین ۲ مخالفین ۰
میرزابابایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی